چاپ دیجیتال با کیفیت و سریع :
چاپ دیجیتال یکی از روشهای تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است. این روش معمولاً شامل چاپ حرفهای در تیراژهای کمتعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که بوسیله چاپگرهای لارج فرمت و یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفهای انجام میشود. چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روشهای سنتی مثل چاپ افست است ولی این قیمت بالاتر معمولاً با صرفه جویی در هزینههای دیگری که در تهیه پلیتهای چاپ انجام میشوند برای تیراژهای کمتعداد جبران میشود. این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم میآورد و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه (اطلاعات متغیر) در هر برگ چاپی را در اختیار میگذارد . صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشینهای چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت، پایین آمدن هزینه تمام شده هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رسیدن به نقطه رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن است.
چاپ افست حرفه ای :
چاپ افست نوعی از چاپ که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر) گردان برمیگرداند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ میکنند. ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانهاست. در چاپ افست نخست آنچه را که باید چاپ شود بر روی صفحهای فلزی به نام زینک منتقل میکنند، سپس این صفحه را با مواد شیمیایی طوری حساس میکنند که فقط نوشتهها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود میگیرد. زینک را به دور نخستین استوانه میپیچند؛ طرح آن بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم برمی گردد. کاغذ سفید که متوالیاً به دور استوانه سوم میپیچد مطالب را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم میگیرد. سرعت کار ماشینهای چاپ افست بیش از چاپ مسطح (حروفی) میباشد. از بزرگترین تولیدکنندگان ماشینهای چاپ افست درجهان کمپانی هایدلبرگ آلمان است. در چاپ افست، با استفاده از زینک و مرکبهای باکیفیت، میتوان تعداد کارهای چاپی را تا مرز یک میلیون تیراژ نیز انجام داد که از نظر قیمت نسبت به چاپ دیجیتال با صرفه تر است. میتوان کتابهای ادبی نفیس، اوراق اداری، کتاب راهنما، کاتالوگ، تمبر، کارتن مقوایی و پلیتهای فلزی، انواع لیبل، مجله، انواع فرم،بروشور، روزنامه، پوستر، نقشه و … مورد استفاده قرار بگیرد. سنسورهای که برای چاپ افست استفاده میشود دارای سیستم مرکب زنی هوشمند است که مقدار لازم مرکب برای هر کار را قبل از شروع چاپ تنظیم میکند. این امر موجب صرفه جویی در کاغذ میشود.
هدف از ساختن شعار تبلیغاتی این است که مردم پیام برند را به خاطر بسپارند. گاهی اوقات نام برند فراموش میشود؛ اما شعار تبلیغاتی آن در ذهن دیگران خواهد ماند. هر چقدر شعارهای تبلیغاتی شرکت ها خلاقانهتر طراحی شوند، شانس موفقیت شما را افزایش میدهند. ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را که باعث جذاب شدن شعار تبلیغاتی میشوند، بررسی کنیم.
عوامل مختلفی در جذابیت یک شعار تبلیغاتی شرکت ها مؤثر هستند که از جمله مهمترین آنها میتوان موارد زیر را نام برد:
۱– سادگی و کوتاه بودن
۲– حفظ یکپارچگی
۳– تمرکز بر وجه تمایز
۴– حفظ ماندگاری با گذشت زمان
۵– عدم نیاز به توضیحات اضافه
۶– در نظر گرفتن بازار هدف
۷– مثبت بودن
۸– صداقت داشتن
نداشتن شعار تبلیغاتی بهتر از یک شعار تبلیغاتی ضعیف، فیالبداهه و سطحی است. شعار تبلیغاتی مسیر برندسازی، ماندگاری و تعهد شما را مشخص و تسهیل میکند. نیازی نیست که شعار شما همه معیارهای گفته شده یا گفته نشده در این مطلب را داشته باشد. انتخاب شعار در شرکت های ساختمانی و همینطور اسم مناسب سخت و زمانبر است. عجله نکنید، از سایرین کمک بگیرید و متمرکز به چشمانداز خودتان باشد. بهتر است شعاری انتخاب کنید که ناچار نباشید در کوتاه مدت آن را تغییر دهید.
ست اداری چیست
ست اداری شامل طراحی و چاپ چندین مجموعه مانند پاکت نامه ، سر برگ ، کارت ویزیت ، فولدر ، فلایر و... می باشد. نکته مثبت استفاده از ست اداری طراحی یکنواخت تمامی این مجموعه ها است به طوری که زمانی که یک فرد وارد سازمان شما میشود رعایت برندینگ و استفاده از یک طراح یا تیم طراحی را کاملا حس خواهد کرد. نکته ای که باید به آن توجه شود آن است که استفاده از یک لوگو خوب قبل از طراحی ست اداری امری ضروری است زیرا لوگو در تمامی قسمت های ست اداری قرار میگیرد.
مزیت استفاده از ست اداری
زمانی که شما سوار یک ماشین لوکس میشود حتما متوجه خواهید شد که از کوچکترین اجزا تا قسمت های مهم و بزرگ همگی با هم همخوانی دارند و این همخوانی بصری باعث ایجاد حس بهتر در شما میشود.
حال تصور کنید شما به عنوان یک مشتری یا مدیر سازمان وارد یک شرکت میشوید ، از زمان ورود به سازمان تا نشستن در اتاق انتظار و ملاحظه بروشور ها و کاتالوگ ها و یا شروع مذاکرات با اعضای شرکت و در اختیار گذاشتن فولدر و فلایر ها و در نهایت دادن یک کارت ویزیت و یا فاکتور به شما... همگی دارای یک هارمونی خاص می باشند و این هارمونی باعث ایجاد حس اعتماد بیشتر در نظر شما می شود و دقیقا مهمترین ویژگی ست اداری ایجاد اعتماد و متمایز کردن شما از دیگران است.
نکات مهم هنگام طراحی ست اداری
تصویر زیر ست اداری طراحی شده توسط کانون تبلیغاتی گراف می باشد
ست اداری شامل چه مواردی می شود؟
موارد دیگری نیز با توجه به گستردگی سازمان و همچنین نیازهای سازمان وجود دارد که میتوان به این موارد افزود و به طبع هنگام طراحی با کم و زیاد شدن زیر مجموعه های ست اداری قیمت طراحی ست اداری بالا و پایین خواهد رفت.
قبل از اینکه بخواهیم جمله یا کلمهای در مورد دستگاه چاپ بنر بنویسیم، اجازه دهید که فضای یک کارگاه را تصور کنیم. یک اپراتور ابتدا در کامپیوتر با استفاده از نرم افزارهای طراحی مختلف، یک الگوی خاص را طراحی میکند. این الگو به صورت دستور به دستگاههای چاپ بنر ارسال شده و در نهایت با تزریق جوهر به دستگاه، فرایند چاپ صورت میگیرد. در نهایت، اپراتور با لوله کردن بنر و برش آن، سفارش مورد نظر را تحویل داده و هزینه کار خود را دریافت میکند. با یک تصور ساده به این نتیجه می رسیم که استفاده از دستگاه بنر نباید خیلی سخت باشد و به راحتی میتواند به یک منبع کسب درآمد تبدیل شود. اما! به همین راحتی هم نیست! با ما همراه باشید تا کلیاتی در مورد این دستگاهها ذکر کنیم.
از دستگاه چاپ بنر برای چاپ بنرهای تبلیغاتی استفاده می شود. معمولا از این بنرهای تبلیغاتی در خیابان ها، اتوبان ها و معابر عمومی استفاده می شود و معمولا بنر هایی که از دستگاه چاپ بنر تولید می شوند در اندازه های بسیار بزرگ هستند. در دستگاه چاپ بنر از جوهر های با کیفیت برای چاپ بنر استفاده می شود. دستگاه چاپ بنر می تواند از رنگ های متنوعی در چاپ بنر استفاده کند.
یکی از مهمترین کاربرد دستگاه بنر می توان به چاپ فلکس اشاره کرد این ورقها، فلکسی است که جنس و عملکرد آن شبیه بنر است با این تفاوت که بنر شفاف نبوده ولی فلکسی قابلیت عبور نور از خود را دارد. کاربرد فلکسی بجای تابلوهای پلاستیکی قدیمی است و پشت آن برای نمایاندن و روشنایی تصویر، از لامپ های فلوئورسنت (مهتابی) استفاده می شود. نکته قابل توجه اینجاست که معمولا چاپ روی صفحات فلکسی کمی پر رنگ تر از سطوح بنر انجام می شود و مصرف جوهر بالاتری دارد تا هنگام شب و در معرض تابش نور فلوئورسنت، تصویر واضح و با کیفیت بالایی ایجاد گردد.
انواع بنر هایی که با دستگاه چاپ بنر تولید می شوند:
در بند قبلی به وجود بخشهای مختلف در دستگاه چاپ بنر اشاره کردیم و در اینجا بد نیست که از آنها اسم ببریم. دستگاههای بنر از یک بخش مکانیکی و از یک بخش کامپیوتری و هوشمند تشکیل شده است. در بخش کامپیوتری، اپراتور با نرم افزارهای طراحی مختلفی سر و کار دارد که از آنها برای کشیدن و آماده سازی الگوها و نوشتههای مختلف استفاده میکند. این نرم افزار ممکن است فتوشاپ، تری دی مکس یا حتی کورل دراو باشد. چیزی که در این میان اهمیت دارد، این است که فرمت فایل خروجی باید با فرمت نرم افزار دستگاه همخوانی داشته باشد و دستگاه بتواند آن را به عنوان یک دستور اجرا کند.
دستگاه های چاپ با توجه به ویژگی ها و کارایی خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند . برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه های چاپ ابتدا لیستی از نیازهای خود را یاداشت کرده و بعد از آن اقدام به خرید دستگاه کنید . دستگاه چاپ انواع مختلفی دارد که در این جا توضیح مختصری از خصوصیات و عملکرد آن ها خواهیم داد .
انواع دستگاه های چاپ شامل : دستگاه چاپ بنر ، دستگاه چاپ افست ، دستگاه اکوسالونت و دستگاه لیتوگرافی می باشند که هر یک از این دستگاه ها کارایی و کیفیت خاص خود را داشته و با قیمت های گوناگون در بازار عرضه می شوند .
درصورتی که قصد خرید دستگاه های چاپ بنر را دارید ،بایستی به یکسری از ویژگی های کلی این دستگاه توجه داشته باشید .تا به وسیله آن بتوانید دستگاه با کیفیتی را خریداری کنید.این ویژگی ها و خصوصیات شامل : سرعت و کیفیت دستگاه درهنگام چاپ بنر ، نرم افزار مورد استفاده در این دستگاه ها باید راحت باشد . صرفه جویی در مصرف رنگ با تجهیز دستگاه به سیستم پرژ ، دستگاه چاپ بنر باید به سیستم خشک کن کم مصرف مجهز باشد .
بدنه دستگاه محکم و سنگین باشد تا از لرزش های آن جلوگیری کند .دستگاه باید مجهز به عیب یاب خودکار باشد تا در صورت ایجاد هر مشکل و ایراد در دستگاه اخطار لازم را اعلام کند . مجهز به پارکینگ هد و سنسور رول باز کن باشد .
چاپ افست یکی از فراوان ترین و پررونق ترین انواع چاپ ها می باشد که با کیفیت عالی در تیراژ مناسب در صنعت چاپ استفاده می شود . روش کار در دستگاه چاپ افست بدین صورت است که ابتدا نوشته روی استوانه ای از جنس لاستیک قرار می گیرد و با فشار زیاد استوانه دیگر روی کاغذ مورد نظر متن یا تصویر مورد نظر چاپ می گردد . در چاپ افست برای هر رنگ از 3 استوانه اصلی استفاده شده و از طریق زینک در اثر فشار طرح بر روی استوانه دوم می افتد .
مزیت های استفاده از چاپ افست در صنعت چاپ می توان به مقرون به صرفه بودن این چاپ و محدودیت نداشتن در انتخاب کاغذ و استفاده از این روش چاپ در تیراز های بالا مهم ترین خصوصیات دستگاه چاپ افست می باشد .از دستگاه چاپ برای چاپ فاکتور رسمی ، انواع بنر های تبلیغاتی ، تراکت و بروشور و .. استفاده می شود که هر یک از آن ها با توجه به نوع کاغذ با دستگاه خاص به چاپ خواهند رسید .
از ویژگی های مهم چاپ ریسوگرافی می توان به ارزان بودن آن در تیراژ بالا اشاره کرد . از چاپ فلکسوگرافی برای چاپ بر روی کاغذ ، برچسب های روی نوشیدنی و غذا و انواع بسته بندی محصولات مختلف اشاره کرد .سرعت چاپ در این دستگاه ها بسیار بالاست و شباهت فراوانی به دستگاه های چاپ دیجیتالی دارد .در دستگاه چاپ ریسوگرافی از فناوری اسکن تصاویر و انتقال آن با سرعت بالا استفاده می شود .